bubblesnaarbulgarije.reismee.nl

Naar huis

Donderdag 13 september:Om de autoweg te bereiken moesten we door Wenen, dat kostte een uur. Grens Oostenrijk Duitsland niemand te zien, Schengenlanden hebben immers geen grenscontroles, maar de Duitsers zijn slim: enkele kilometers na de grens waar geen enkele uitrit zit, hebben ze een “controlepunt” ; gewoon een verkapte grenscontrole. Rijbanen gescheiden en iedereen met 20km/u langs een bemand hokje. Gevolg een flinke file voor het controlepunt.Vervolgens wegwerkzaamheden, weer file.

We waren net op tijd voor een onweersbui op een camping in Pielenhofen. Een camping in het Naabdal, heel veel vaste kampeerders, maar een schitterend brede grasstrook voor passanten aan de rivier.

Vrijdag 14 september:Het heeft bijna heel de nacht geregend, maar vanmorgen was het droog en mistig. Bij Sinsheim stonden we weer een uur in de file door wegwerkzaamheden.

De herfst is duidelijk zichtbaar: mooi gekleurde bladeren aan de bomen langs de autoweg.

Om te overnachten terecht gekomen op een camperplaats in Mendig: een grote parkeerplaats bij het Vulkaanmuseum en een voetbalveld. Een populaire overnachtingsplaats blijkbaar, we staan hier met 18 campers voor de nacht. Je schijnt hier ook Basaltmijnen te kunnen bezoeken en er is zelfs een brouwerij met de toepasselijke naam: Vulkaan Brouwerij.

Zaterdag 15 september: Het was bijzonder stil in de nacht. Na het ontbijt richting thuis, ruim 300 km. Weinig verkeer op de weg, wel best veel vakantieverkeer richting zuiden.

Vroeg in de middag waren we thuis. Bubbles blij: (voorlopig) eindelijk verlost van de bench.

6768 km gereden in ruim 5 weken en een mooie ervaring rijker: Bulgarije is een erg mooi land en voor ons Nederlanders erg goedkoop. Sofia is een heel mooie levendige en moderne stad en zeker een bezoek waard. We hadden wel geluk met het weer: 2 maal wat regen en verder altijd heerlijk zonnig weer.