bubblesnaarbulgarije.reismee.nl

Oostenrijk

9 augustus 2018, donderdag

Gisteren zijn we met wat vertraging vertrokken: bij het wegrijden bleek de elektrakabel niet losgekoppeld; gevolg : alle kabeltjes uit de stekker in de camper, dus dat moest eerst gerepareerd worden. Om negen uur was het zover. Lekker rijweertje: 20 graden en bewolkt.

Na Aken kwam de zon door en werd het al snel weer warm. We konden goed doorrijden, geen files in onze rijrichting, wel veel wegwerkzaamheden.

De uitgekozen overnachtingsplek was in Sinsheim, dicht bij Heilbron. Een mooi aangelegde parkeerplaats bij het openbare zwembad, met ruime plaatsen, elektra en sanitair.

De plek was snel gevonden, maar erop komen was nog even lastig. Voor de slagboom stond een zuil met een sleuf en een knop, in de sleuf moest een kaart, zoveel was duidelijk.

De bankpas in de sleuf gedaan, maar die werd weer uitgespuugd, op het knopje gedrukt, maar er gebeurde niets. Toen maar op de serviceknop geduwd. Een wat geirriteerde heer legde de procedure nogmaals uit; voor hem vast duidelijk, voor die domme hollandse nog niet echt. Uiteindelijk bleek op een tweede zuil een duidelijke instructie te hangen en toen stonden we in no time op de parking.

Je krijgt dus tijdelijk een toegangskaart waarvoor je 5 euro borg betaalt, je kunt elektra kopen en douchetijd dmv geld op die toegangskaart te zetten via een automaat. Elektra koop je dan weer op je staanplek door je kaartje voor de aansluitpaal te houden. Als je weggaat boek je op dezelfde manier het geld dat niet opgebruikt is voor elektra weer terug op je kaartje. Bij de ingang lever je de kaart in bij een automaat en die stort het overgebleven bedrag en de borg voor het kaartje weer terug; muntjes in het cashbakje. Goed geregeld als je het systeem eenmaal door hebt. Het toegangskaartje opent ook de toiletten en douches.

De rit was best lang en een camper zonder airco erg warm. We waren dan ook blij toen we buiten zaten. Bij het naastgelegen zwembad was een bistro, we besloten daar maar wat eten te halen. De Bistro bleek een veredelde snackbar en we hebben een grote gemengde salade met frietjes gegeten, een vleesloze dag dus, schijnt gezond te zijn.

Toen we arriveerden was het niet druk op de camperplaats, maar tegen middernacht stonden er toch 16 medekampeerders, waarvan 3 caravans. Nationaliteiten genoeg: fransen, een italiaan, een sloveen, wat duitsers en om half twaalf arriveerden er nog 2 spanjaarden. De spanjaarden snapten niet veel van het systeem, de een sprak frans, de ander wat engels, lastig in duitsland. Ze maakten een rondreis oostenrijk en duitsland en waren op weg naar munchen.

Op donderdag zijn we na een rustige nacht doorgereden naar Oostenrijk. Schoten goed op tot net na Neurenberg, daar stonden we opeens in een file, zover je kon kijken file. Ruim een half uur later ontdekten we de oorzaak van de file, een vrachtwagen met autopech op een brug waar een wegversmalling was door werkzaamheden. Geen hulpdienst te zien.

In de buurt van Passau kwamen we een stel nederlanders met kleine kinderen tegen die op weg waren naar zuid Kroatie, ze hadden die dag al 900 km gereden en wilden 300 km verder gaan overnachten, pfff.

Even later zagen we een lange file van tegemoetkomend verkeer: politiecontrole bij 34 graden.

Onze overnachtingsplaats in Oostenrijk is bij een “gasthof”, heel bijzonder. We staan gratis op de parkeerplaats(in de tuin mocht ook) van de gasthof, betalen 2 euro voor elektra.

We hebben een douchezak meegenomen waarvan het water in de zon moet opwarmen. Deze plek biedt geen sanitaire voorzieningen, dus bij aankomst de zak gevuld met water een uurtje in de zon gelegd. Had daarna heerlijk warm water om te douchen buiten, was wel nodig na zo’n warme rit.

De eigenaresse is bijzonder vriendelijk, er is een leuk buitenterras bij de gasthof waar we vanavond gedineerd hebben, lekker en niet duur.

Inmiddels is het middernacht en nog 25 graden.

Wim

Bedankt, het was een dag met hindernissen.
Hier is de warmte verdreven.
Goed reis verder.

Godelive

Ja een kleinigheidje blijf je houden. Gelukkig was het gauw gefikst. Wij zijn al een paar x weggereden met de poten van de camper nog uitgedraaid ?? Dus wees gewaarschuwd.

Bart

In ieder geval zijn jullie (ondanks de "valse start) lekker op weg.
Ben benieuwd naar het vervolg.
Groetjes